La Comarca

Ruta del riu Set (del Cogul al Vilosell)

0 km. La ruta comença a la cruïlla de la carretera de Castelldans cap a la pista que porta a l'Albagés.

0,5 km. Arribareu a les pintures rupestres. Després de fer la visita, continueu pel mateix camí.

1,8 km. Abans d'una cabana a mà esquerra, trobareu unes roques a mà dreta, a la part de dalt, on hi ha les tombes del Saladar.

5 km. Arribareu a la carretera de Castelldans a l'Albagés, seguint la carretera a mà dreta.

5,4 km. Després d'unes corbes trobareu un camí ample que va cap a l'esquerra, a mà dreta us quedarà el pont del riu Set. Agafeu aquest camí.

13,5 km. Trobareu un caminet a mà esquerra que us portarà al poblat de les Besses i a l'ermita.

13,6 km. Continueu el camí principal; a mà dreta, trobareu un camí que si el seguiu us portarà a una zona amb taules per on passa el riu.

17 km. Continuant el camí principal, vorejareu Cervià (a mà dreta) i arribareu a l'entrada de Cervià. Continueu recte pel carrer d'Anselm Clavé fins al final.

17,5 km. Sortint del poble trobareu a mà dreta un camí enquitranat que porta a la Pobla de Cérvoles. Seguiu aquesta carretera.

18,7 km. Trobareu un camí a mà esquerra, seguiu-lo. A mà esquerra del camí us quedarà el riu Set.

20,2 km. Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el de la dreta.

22,5 km. Arribareu a una cruïlla de camins: el de l'esquerra és una sortida a la carretera de l'Albi a Cervià. Heu de seguir el camí que va recte.

23,4 km. Sortireu a la carretera de l'Albi a Cervià. Aneu cap a la dreta.

24,8 km. Després del senyal de l'autopista, col·loqueu-vos a mà dreta i deixeu la carretera principal per agafar un tram enquitranat que us portarà dins del poble. A mà esquerra del senyal de l'autopista trobareu un senyal de les pintures rupestres de la vall de la Coma; aquest senyal pretany a una altra ruta, independent de la del riu Set. Seguiu el carrer enquitranat, que us portarà a un pontet dins del poble. Travesseu-lo i al fons veureu l'ermita.

25,4 km. Aneu pel costat esquerre de l'ermita i al fons veureu un camí. Agafeu-lo.

25,8 km. A l'esquerra us quedaran unes naus; continueu pel camí principal cap a la dreta.

26,1 km. Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el de la dreta.

26,5 km. Trobareu una bifurcació. Agafeu el camí de la dreta.

28,6 km. Trobareu un camí més petit que s'incorpora per la dreta. Per anar al Vilosell heu de continuar recte. Però, si aneu cap a la dreta, a poc més d'un quilòmetre trobareu la cova del Cintet o cova Fosca i la font de la Teula, per on passa el riu Set.

28,8 km. Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el camí de l'esquerra.

31,2 km. Trobareu un camí que va cap a l'esquerra. Continueu cap a la dreta pel camí principal.

31,5 km. Veureu un camí cap a la dreta amb un cartell on hi diu "PV". Heu de continuar pel camí principal.

31,7 km. Seguint el camí arribareu a un revolt pronunciat. Seguiu pel camí que passa pel costat de la Mare de Déu (n'hi ha dos a mà esquerra que no heu d'agafar).

32,25 km. Sortireu a un carrer. Aneu cap a l'esquerra. Aneu seguint el carrer amb fanals a mà esquerra.

32,5 km. Arribareu a la carretera del Vilosell a la Pobla de Cérvoles. Creueu tot el poble i seguiu per la carretera en direcció a la Pobla de Cérvoles.

34 km. Trobareu un camí molt ample a mà esquerra, abans de creuar el pont del riu Set. Deixeu la carretera i agafeu aquest camí.

36,1 km. Arribareu a Sant Miquel de la Tosca. Els termes del Vilosell i la Pobla de Cérvoles estan dividits pel riu Set. Un cop sou a l'ermita, si agafeu un caminet que hi ha al fons (al costat del senyal de la ruta) us portarà fins a la font amb set sortidors.